Image result for ‫سانسور دوربین مدار بسته‬‎

 

این موضوع برای بسیاری از کاربران سیستم های مدار بسته مهم است، که که بدانند آیا می توانند قسمتی از تصاویر ضبط شده دوربین های خود را پاک کنند یا خیر؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع سیستم مدار بسته موجود دارد. متاسفانه کلیه دستگاه های ضبط استاندارد (HVR,DVR,NVR) که وارد ایران می شوند، برای پاک کردن قسمت خاصی از تصاویر ضبط شده هیچ ابزاری در دست کاربر قرار نمی دهند.

بنابراین در صورت اهمیت حذف تصویر مورد نظر مجبور هستیم که کلیه تصاویر را به صورت یکجا پاک کنیم. که به آن فرمت کلی نیز می گوییم.

پاک کردن قسمتی از تصویر ضبط شده دوربین های مدار بسته فقط و فقط در سیستم های تحت شبکه که در آن ها تصاویر در کامپیوتر سرور ذخیره می شود امکان پذیر است. توجه داشته باشید که فرمت فایل های ضبط شده نیز باید به فرمت های رایج بوده و قابل پخش با پلیرهای معمولی باشد.

این کار تنها در این سیستم قابل انجام است. و حتی در سیستم آنالوگ که تحت شبکه کار می کند امکان پذیر نیست. حتی در مواردی که از کارت DVR برای ذخیره تصاویر مدار بسته استفاده می کنیم نیز توسط نرم افزار فیلم های ضبط شده، کدگذاری می شود و امکان پاک کردن قسمتی از تصاویر ضبط شده وجود نخواهد داشت .