اگر به دوربین‌های مدار بسته نصب شده درخیابان‌ها و روی نمای ساختمان‌ها و به طور کلی دوربین‌های نصب شده در فضاهای خارجی و بیرونی، توجه کرده باشید، معمولا شکل ظاهری دوربین را نخواهید دید. بلکه جعبه‌ای مستطیل شکل، (همانند تصویر بالا) را خواهید دید که دوربین را درون خود جای داده است. به این محفظه‌ها در اصطلاح صنعت دوربین مداربسته «هاوزینگ» و به انگلیسی «housing» اطلاق می‌شود.
هاوزینگ‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند اما حفاظت در برابر آسیب‌های خارجی اصلی‌ترین دغدغه برای استفاده از آن‌هاست.
کاورها به دو دسته تقسیم می‌شوند: داخلی و خارجی
انواع داخلی آن به دلایل مختلفی همانند جداسازی دوربین از سایر محیط، هماهنگی و محو شدن در دکوراسیون داخلی به منظور تامین اهداف زیبایی‌شناسانه فضا (همانند دوربین‌های مداربسته مینیاتوری که در محیط‌هایی همچون هتل‌ها، موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز خرید مدرن) نصب می‌شوند، نظارت تصویری مخفیانه و… تولید و روانه بازار می‌شوند. انواع دیگری از هاوزینگ‌ها در دسته داخلی وجود دارند که به منظور جلوگیری از آسیب در برابر حمله‌های احتمالی خرابکارانه، محافظت از دوربین‌های indoor را به عهده دارند. این هاوزینگ‌ها معمولا به شکل سه‌گوش طراحی و در سقف‌های کاذب نصب می‌شوند.