شرکت آمریکایی فلیر (FLIR) جدیدترین سیستم کنترل حرکت دوربین مداربسته با قابلیت چرخش افقی و عمودی (Pan & Tilt) را با نام سری PTU-5 به لیست محصولاتش اضافه کرد.

سیستم کنترل حرکت PTU-5 برای استفاده به عنوان پایه گردان دوربین مداربسته، لیزگان تشخیص سرعت، سیستم ترسیم مجازی، دوربین مداربسته شهری و .. قابل استفاده خواهد بود.

قد این سیستم پس از نصب و راه اندازی تنها 15 سانتیمتر (6 اینچ) بوده و می تواند وزنی معادل حداکثر 2250 گرم را تحمل نموده و با نصب دوربین مداربسته سیستم فشرده قابل انعطافی در اختیار کاربران قرار دهد.

پایه چرخشی دوربین مداربسته FLIR

سرعت چرخش افقی این پایه 150 درجه در ثانیه و دقت آن در چرخش پن و تیلت 0.1 درجه است. این میزان دقت چرخش معال 0.05 رزولوشن خواهد داشت که دقت بالایی بحساب می آید. در کمتر از 5 ثانیه ریست شده و مجددا کالیبره و شروع به کار خواهد کرد. ضمن اینکه از سیستم گیربکسی در مکانیزم حرکتی استفاده شده است تا در صورت قطع برق با ریست دستگاه، حالت قبلی حفظ شده و اهرمهای حرکتی رها نشوند. طول و عرض و ارتفاع این دستگاه بگونه ای است که بخوبی در یک مکعب با ظلعهای 15 سانتی متری قرار خواهد گرفت.

بخاطر نوع ساخت، قادر است بصورت پیوسته بشکل افقی چرخشی 360 درجه داشته باشد. محدوده چرخش عمودی 180 درجه ای با سرعت 50 درجه در ثانیه قابل استفاده خواهد بود.

این سیستم کاملا واترپروف و مجهز به استاندارد IP67 بوده می تواند بخوبی در محیطهای آزاد و جاده ها مورد استفاده قرار گرفته و با قیمت مناسب بخشی از سیستم نظارت تصویری باشد.