tvl دوربین مداربسته یا

تی وی لاین به خطوط افقی که باعث تشکیل تصویر می شود اطلاق می گردد. که یک استاندارد رایج در دوربین مدار بسته آنالوگ است.

در دوربین های مدار بسته آنالوگ این استاندارد برای نشان دادن تفکیک پذیری تصویر دوربین استفاده می شود.

با توجه به اینکه تصویر دوربین مداربسته آنالوگ از استاندارد PAL استفاده می کند و این استاندارد حداکثر ۷۲۰  tvl  میباشد.

پس:

دقت کنید هیچ برند و شرکت معتبری بالاتر از این وضوح تصویر را تولید نمی کند. اگر دوربین مداربسته آنالوگی را به شما معرفی کردند که بیش از ۷۲۰TVL بود. مطمئن باشید کیفیتی بالاتر از ۷۲۰tvl را نمایش نخواهد داد. چراکه هرچند اگر ccd و چیپ آن بیش از آن هم که باشد ولی به دلیل استفاده از استاندارد PAL یا NTSD باز هم قادر به نمایش و ضبط تصویر بیش از آن نیست.

معمولاً دوربین های آنالوگ موجود در بازار ۴۲۰ تا ۷۲۰ تی وی لاین هستند که از لحاظ قیمت شاید رنج پایین تر آن باعث خریدتان شود.

 

و این نکته را مد نظر داشته باشید که tvl دوربین مداربسته اگر هم بالا باشد باز هم نشانگر کیفیت بالای آن نیست، کیفیت تصویر به نویز پذیری، تفکیک نور ( WDR ) و کیفیت رنگ و … بستگی دارد.

حال مزیت و عیب این نوع دوربین ها را بررسی می کنیم.

مزیت دوربین مداربسته آنالوگ در قیمت و همچنین سهولت نصب و نگهداری آن است. نصب آن نیاز به دانش فنی چندانی ندارد و کار با آن بسیار ساده است.

و عامل اصلی اینکه چرا در حال حاضر از این سیستم استفاده می شود نیز همین دو مزیت می تواند باشد.

 

عیب اصلی و عمده دوربین مدار بسته آنالوگ در کیفیت آن است و قابلیت زوم در آن فقط شاید ۳ درصد یاشد. بدلیل اینکه تشکیل تصویر بصورت خطی است پس وقتی تصویر زوم می شود این خطها از هم دیگر فاصله می گیرد و باعث گسستگی و از هم پاشیدن تصویر می گردد و دیگر تصویر قابل تشخیص نیست.

اگر می خواهید تصاویر برایتان به درستی ثبت گردد حتماً سعی کنید دوربین ها را در فاصله های نزدیک تر نصب کنید زیرا در مواقعی می خواهید از آن استفاده کنید بتوانید در تصویری که می بینید اشیاء یا چهره را تشخیص دهید در غیر اینصورت زوم کردن در آن فایده ایی برایتان ندارد.

عکس زیر صحت این مورد را تایید می کند:

این عکسی که می بینید تصویری از دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت ۵۲۰TVL است.

 

 

در عکس فوق موتور سیکلت را با وضوح درست می بینید ولی وقتی موتور سیکلت در این تصویر زوم می شود خودتان متوجه بهم ریختگی و عدم تشخیص می شوید.