توان رسانی از طریق اترنت چیست؟

توان رسانی از طریق اترنت (POE) راهی برای تحویل توان به دوربین ها با رشته اترنت است

که سبب می شود تا دوربین به صورت مستقیم به اینترنت دسترسی داشته باشد. علاوه بر ارائه اتصالات پایدار به شبکه، PoE با نیاز تنها به یک کابل نصب را راحت تر می سازد.

نحوه توان رسانی از طریق اترنت

PoE با استفاده از یک کابل شبکه ساده(مثل Cat-5, Cat-5e, یا Cat-6) هم برای شبکه و هم برای اتصالات کار می کند. دوربین های IP سیمی برای PoE کلید توان ویژه ای در خود دارند که می توان از توان ارسال شده از طریق رشته اترنت استفاده کنند، با این حال دوربین های فاقد این کلید فقط به شبکه متصل است و عملا توانی نمی گیرند.

اتصال شبکه برای سیستم های نظارتی ، اگر فایل های ویدئویی را روی یک NVR ذخیره می کنید یا از یک حافظه ابری جدیدتر استفاده می کنید، مهم است. برخلاف اتصالات بی سیم، PoE تضمین می کند دوربین های IP شما همیشه متصل هستند. این یعنی دوربین شما قادر است تا به شکل قابل اعتماد فایل های ویدئویی را به NVR شما ارسال کند و اتصالات مستقیم می توانند سریع تر از اتصالات بیسیم باشند.

دو نوع PoE وجود دارد، PoE استاندارد و PoE+. نوع استاندارد PoE در بیشتر دوربین های IP موجود است، IEEE 802.3af می تواند تا 15 وات توان ارسال نماید. این میزان توان برای دوربین های PTZ یا دوربین هایی با فن و خنک کننده برای استفاده در محیط خارجی کافی نیست، اما برای توان رسانی به دوربین های نظارتی IP ابتدایی کافی می باشد. PoE+, IEEE 802.3at برای دوربین هایی که به توان بیشتری نیاز دارند 30 وات توان ارائه می کند و نسبت به نوع استاندارد PoE به سوئیچ متفاوت تری نیاز دارد.

اگر دوربین های قدیمی تری داشته باشید و نخواهید آنها را تعویض کنید اما مزایای PoE را بخواهید، می توانید از PoE Splitter( جدا کننده POE) برای تبدیل توان دوربین و پشتیبانی از داده ها استفاده نمایید. اکثر روتر ها پورت های کمی دارند و اگر نیاز دارید تا دوربین ها یا وسایل بیشتری را به سیستم خود وصل نمایید، ممکن است به سوئیچ PoE نیاز داشته باشید. اگر سوئیچی داشته باشید که نتواند PoE را پشتیبانی کند، یک PoE Midspan می تواند توان را به کابل های شبکه موجود تحویل دهد.

اگر دوربین های شما از PoE+ استفاده می کنند، برای تحویل توان کافی به دوربین به PoE+ Midspan ها یا سوئیچ های ویژه نیاز خواهید داشت.

چگونه توان و اترنت به شما کمک می کنند

دوربین های PoE تنها با نیاز به یک کابل فرآیند نصب را ساده تر می کنند. این استقرار دوربین را انعطاف پذیر تر کرده و از نزدیک بودن عنصر الکتریکی برای انتقال توان به دوربین جلوگیری می کند.

دوربین های PoE در هر نوع دوربینی مثل، دوربین های گرد، ثابت، HD و غیره موجود هستند. از دوربین های PoE خود برای موارد زیر استفاده کنید:

  • نظارت بر سایت های صنعتی مثل انبار ها و سایت های ساخت و ساز
  • متصل ماندن به خانه، مجموعه آپارتمانی یا خانه اجاره ای
  • مشاهده عادات خرید، مدیریت زمان های انتظار و جلوگیری از سرقت در فروشگاه های خرده فروشی
  • نظارت بر کسب و کار یا دفترتان