تکنولوژی آنالوگ :  تصاویر را با کیفیت حداکثر 700TVL توسط کابل کواکسیال ( COAXIAL )  و کانکتورهای BNC به یک دستگاه DVR انتقال می داد که نهایت کیفیت ذخیره سازی آن FULL D1 بود.

تکنولوژی تحت شبکه : این تکنولوژی بیشتر با نام دوربین های IP شناخته میشود و همانظور که از اسمش برمی آید از دوربین ها و دستگاه های ضبطی استفاده میشود که قابلیت پشتیبانی از پروتکلهای شبکه های کامپیوتری را دارا میباشد. دوربینهای IP همانند همه تجهیزات شبکه دارای کنسول خاص خود برای تنظیم آپشنهایی همچون TCPIP ، PORT و.. مربوط به تنظیمات شبکه میباشد.این دوربینها در ابتدا دارای کیفیت تصویر VGA بودند که با پیشرفت روز به روز در این تکنولوژی امروز شاهد دوربینهای IP با کیفیت 4K و حتی 8K هستیم که علاوه بر قابلیت رزولوشن بالا شاهد اضافه شدن قابلیت هایی همچون POE ، پلاک خوانی ، کنترل تردد ، شناسایی چهره  اسلات کارت SD داخلی ، کنترل اشیاء و غیره در آن ها می باشیم.

کابلی که جهت انتقال تصاویر در این تکنولوژی استفاده میشود همانند شبکه های کامپیوتری کابل twisted pair میباشد که با توجه به نوع محل نصب دوربین وتعداد آن ، نوع کابل از لحاظ کیفی متفاوت میباشد و  کانکتورهای استفاده شده در آن RG-45 میباشند.