دوربین مداربسته حافظه دار نوعی از دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد که قابلیت نصب کارت حافظه SD را بر روی خود دارد, در مشخصات این دوربین ها SD Card Slot درج شده است.

این دوربین های مداربسته با استفاده از کارت SD نصب شده بر روی دوربین مداربسته قابلیت ذخیره تصاویر را بدون نیاز به سرور مرکزی یا دستگاه NVR دارد, با استفاده از این دوربین ها می توان در پروژه های کوچک لزوم استفاده از دستگاه های ذخیره ساز و کابل کشی را از بین برد. البته در پروژه های بزرگ و اماکن خاص پیاده سازی بدون سرور مرکزی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

این دوربین های مداربسته حافظه کمی را برای ذخیره سازی پشتیبانی می کنند به همین دلیل قابلیت ضبط تصاویر بیش از چند روز را ندارند.

 

معایب و مزایای استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار

مزایای استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار

از جمله مزایای این دوربین های مداربسته عدم نیاز به اتصال به سرور مرکزی می باشد که در پروژه های کوچک می توانید بدون اتصال و پیاده سازی سرور مرکزی و دستگاه NVR تصاویر را در خود دوربین ذخیره کنید

از مزایای دیگر این دوربین ها در پروژه های بزرگ و حساس از کارت SD در کنار سرور مرکزی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود که در صورت قطع شبکه حداقل ضبط تصاویر بر روی کارت SD انجام شود.

معایب استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار

یکی از مهمترین معایب استفاده از این دوربین ها بدون اتصال به سرور مرکزی یا دستگاه NVR , در صورت وقوع سرقت خود دوربین مداربسته تصاویر دوربین دیگر در دسترس ما نخواهد بود.

از معایب دیگر آن حجم کم حافظه پشتیبانی شده توسط این دوربین های مداربسته می باشد و تنها قابلیت ذخیره سازی تصاویر به مدت چند روز را در اختیار ما قرار می دهد, به همین دلیل امکان استفاده از این دوربین مداربسته را بدون اتصال به سرور مرکزی برای پروژه های نظارتی از بین می برد.