با توافقات هسته ای بین ایران و کشورهای بزرگ و رفع تحریم های سالهای گذشته، بازار امنیتی ایران بیش از گذشته برای رونق کسب و کارها و تشکلهای امنیتی آزاد شده است. البته مشارکتها می توانند نگرانیهای امنیتی هم بدنبال داشته باشند. به کریگ مکنزی مشاور امنیتی امارات بازار ایران هدف آتی شرکتهای امنیتی خواهد بود:

این فرصتها می توانند همه بخشها از جمله مشاوره های امنیتی از حفاظت اشخاص مهم تا سرویسهای امنیت فیزیکی را تحت تاثیر قرار دهند. شرکتهای مجرب بسیاری در  بازار جهانی هستند که با کاهش حاشیه سود، خدمات خود را به گزینه اول ایران تبدیل می کنند. در بازارهای جدیدی مثل بازار امنیت تجارت خصوصی، عدم انطباق یا استقرار استانداردهای عملیاتی بین المللی باعث خواهد شد شرکتها با کمترین هزینه ممکن به سرویس دهی بپردازند. این شرایط بیانگر آن خواهد بود که برندهای بزرگ جهان که با استانداردهای بین المللی کار می کنند نمی توانند بدلیل قیمتهای خود جایگاهی در ایران کسب کنند ودر آغاز  این پروسه تا زمان تثبیت و بلوغ این برندها نیاز به زمینه سازی دارند.

Marwan Khoury بعنوان مدیر بازاریابی اکسیز در منطقه خاورمیانه در مورد بازار امنیتی ایران نظری مشابه دارد:

ایران همیشه در بین کشورهای منطقه از بخشهای فعالتر IT و امنیتی برخوردار بوده است. با پیشرفتهای اخیر ایران شاهد خواهیم بود  که سطح بالاتری از سرمایه گزاریها نقش اول را در ایران بازی میکنند. اکسیز با همکاری قوی و پایگاه منطقه ای توزیع خود، رشد نرمالی را در منطقه در پیش گرفته است. شاهد آن هستیم که پروژه های مهمی در بخش زیرساختها، حمل و نقل و ترانزیت، بانکداری، آموزش و پرورش، نفت و گاز و بخشهای صنعتی و تجاری مثل خودرو در ایران درحال پیشرفت هستند. بازار ایران نیازمند سطح بالایی از تخصص و تجربه است و درک ما از این نیازمندیها باعث می شود بتوانیم بازار ایران را بخوبی پشتیبانی کنیم. ایران برای Axis منطقه امیدوارکننده ای بشمار می آید که ما می توانیم به خوبی با شبکه همکاریها آن را تحت پوشش قرار دهیم.

دیگر شرکتها هم در مورد بازار امنیتی ایران نظری مشترک دارند و بیان می کنند که بازار امنیتی کشورمان فاقد شرکتهای قدرتمند تامین کننده می باشد. یکی از همین تشکلهای بین المللی در این باره می گوید :

موقعیت خوبی برای شرکتهای شاغل در بخش سیستم های امنیتی وجود دارد که نیازهای بازار امنیتی ایران را که پیش از این در دسترس نبود، درک و از آنها استفاده کنند. بازیگران قدرتمند کم تعدادی در بازار ایران هستند که روی این نیازهای داخلی تمرکز داشته باشند اما بازار امنیتی ایران یکی از بزرگترین بازارها خواهد بود که می تواند بازیگران جدید انگشت شماری را در بخش تکنولوژی امنیتی خاص در خود جای دهد.