با پیش بینیهای گارتنر تا سال 2020 بیش از 20.4 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد. از طرف دیگر اینترنت اشیاء (IoT) و داده های تولیدی آنها زندگی ما را در آینده بهتر و هوشمندتر خواهد کرد. اما با همه گیر شدن اینترنت اشیاء کاربران با چالشهایی روبرو خواهند شد که بزرگترین آنها احتمالا مشکل امنیت سایبری و فضای مجازی خواهد بود.

اخیرا آنقدر از حملات سایبری DDoS شنیده ایم که دیگر عادت شده است. دستگاههای اینترنت اشیاء می توانند شامل دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) و رکوردرهای NVR دوربین مداربسته هم باشند که نمونه آن را در بد افزار معروف میرای (Mirai) شاهد بودیم. دستگاهها تبدیل به ارتشی از مهاجمان سایبری می شدند که سریالی از حملاتDdoS را شکل می دادند. بازهم نمونه آن را در Dyn (شرکت مدیریت شبکه اینترنت) مشاهده کردیم. نتیجه حملات در ادامه باعث از کار افتادن سرویس دهی وبسایت هایی مثل آمازون، نت فلیکس (Netflix) شد.

در اصل همه این وقایع ساختار مشابهی داشتند اما برای حملات دستبرد داده ها و نفوذ اطلاعاتی در Verizon کمتر کسی اسمی از حملات DDoS به میان آورد. به موجب این حملات،دستگاههای متصل به سیستم شهری مثل دستگاههای فروش نوشیدنی خودکار، لامپ خیابانها هم بصورت سربازهای این ارتش بات نتی قدرت و کارکرد شبکه سراسری را کاهش دهند.

مثلا براساس گزارشات تکنسین های IT مدرسه ای، سرورهای سیستم های مدارس صداهای هشداردهنده بلندی پخش می کردند و اعداد غیرطبیعی از آدرس شبکه زیرمجموعه سلف سرویس ارائه می دادند. این اتفاقات باعث شد شبکه بشکل ملموسی کند شود.

مدیران بخش IT بدنبال کمک گرفتن از محققان Verizon، تحقیقات، راهکارها و دانش تیم مقابله با خطر بودند. آنها برای بررسی بیش از 5000 سیستم مجزا، صدها DNS را بفاصله زمانی 155 دقیقه یکبار بازرسی کردند.